עצמל'ה חדרי ילדים - חזרה לעמוד הבית

עצמל’ה גם ב -

לפרטים והזמנות

1-700-5000-99

עצמל'ה חדרי ילדים > טיפים > שינה - 20 עובדות מדהימות

20 עובדות מדהימות שלא ידעתם על שינה

מאת:  (06/05/2015)

 

 

1. בזמן השינה המוח נטען מחדש, תאי הגוף מתקנים את עצמם והגוף משחרר הורמונים חשובים.

 תינוק ישן

2. בגילאים שונים יש צורך בשעות שינה שונות: תינוקות זקוקים ל-16 שעות שינה. פעוטות, ילדים ובני נוער זקוקים ל-10 שעות שינה. מבוגרים בגילאים 19-55 זקוקים ל-8 שעות שינה ומעל גיל 65 מסתפקים ב-6 שעות שינה.

 

3. גברים חולמים על גברים 70% מהזמן ונשים חולמות על גברים ונשים באופן שווה.

 

4. אנחנו יכולים לחלום רק על פרצופים שכבר ראינו, בין אם אנו זוכרים אותם או לא.

 

5. קיימת הפרעת שינה שגורמת לתזוזות בלתי רצוניות בזמן השינה (פאראסומניה). ידועים מקרים בהם בוצעו פשעים עקב הפרעה זו כמו נהיגה בשינה, כתיבת צ'קים שחזרו, התעללות בילדים, אונס ואפילו רצח.

 

6. כ-12% מהאנשים חולמים רק בשחור לבן. המספר היה גבוה משמעותית בעבר, אבל ירד עקב התפתחות הטלוויזיה הצבעונית.

 

7. לחלום זה נורמלי: אנשים שלא חולמים כלל, לרוב סובלים מהפרעות אישיות

 

8. התנוחה בה ישנים עשויה להעיד על אופי האדם. למשל, תנוחת עובר מעידה על אנשים זועפים בתחילה אך בעלי לב חם, אנשים שישנים על הבטן הם שמחים ואוהבי מסיבות, אנשים שישנים על הגב הם סגורים ועוד.

 

9. אחד מ-4 זוגות נשואים ישנים במיטות נפרדות.

 

10. חיילים בריטים היו הראשונים שפיתחו שיטה להישאר ערים במשך 36 שעות. הם שמו על עיניהם מעין מצחייה שדימתה אור שמש והעירה אותם.

 

11. האדם הוא היונק היחיד בטבע, שדוחה שינה מתוך בחירה.

 קואלה

12. היונקים שישנים הכי הרבה: קואלה - 22 שעות ביום, עטלף חום - 19.9 שעות ביום, ארמדילו - 18 שעות ביום. היונקים שישנים הכי מעט: ג'ירפה - 1.9 שעות ביום (באינטרוולים של 5-10 דקות), אייל הכרמל - 3.09 שעות ביום, פיל אסייתי - 3.1 שעות ביום.

 

13. דולפינים מכבים רק חצי ממוחם בזמן שינה, החצי השני נשאר ער על מנת לסייע במחזורי הנשימה.

 

14. עשרה ימים ללא שינה יכולים להרוג בני אדם. אנו עלולים למות ממחסור בשינה לפני שנמות ממחסור באוכל. בממוצע, נדרשים שבועיים כדי לגווע ברעב. 

 

15. עיוורים יכולים לראות בחלומותיהם.

 

16. אנחנו שוכחים חלומות ממש מהר: תוך 5 דקות מהרגע בו מתעוררים, 50% מהחלומות של אותו הלילה נשכחים, ותוך 10 דקות 90% נשכחים. לכן כדאי להניח פנקס ועט ליד המיטה, אחרת זיכרון החלום פשוט יתנדף וייעלם לכם לתמיד.

 

17. אחד מכל 50 בני נוער עדיין מרטיבים בלילה.

 

18. אימוני ספורט קבועים מקלים על תהליך ההירדמות ותורמים לשינה עמוקה יותר. עם זאת, אימונים לא סדירים או סמוך לזמן השינה יקשו על ההירדמות. 

 

19. נדודי שינה (אינסומניה) נמצאו שכיחים יותר בקרב אלמנים, גרושים או פרודים.

 

20. אנחנו הכי עייפים באופן טבעי בשעות 2 בצהריים ו-2 בלילה. זהו הגורם לעייפות הנפוצה לאחר ארוחת הצהריים. לכן גם קיימת מסורת מנוחת אחר הצהריים (בין 14:00-16:00), המונהגת בעיקר בקרב מדינות בעלות אקלים חם. מנוחה זו נרקאת "שלאפשטונדה" בגרמנית או "סייסטה" בספרדית. 

 


בעצמל'ה, איכות השינה של ילדיכם חשובה לנו מאוד. לכן אנו מציעים מבחר רחב של מיטות וחדרי ילדים שלמים ומלאים.
בין מיטות הילדים של עצמל'ה ניתן למצוא מיטות מעבר, מיטות קומותיים, מיטות נפתחות ומוגבהות ועוד.
על מנת לאפשר לילדים את השינה הטובה ביותר אנו דואגים שכל המיטות יהיו בעלות תו תקן ומהאיכות הגבוהה ביותר במגוון דגמים ועיצובים. 

 

קריאה נוספת: